Informacja
Apelujemy do działkowców o wyrównywanie alejek po pracach elektryfikacyjnych. Dotyczy to wszystkich działkowców. Wszystkie rowy zakopywane były przez działkowców (głównie przez zarząd i gospodarza),
w czynie społecznym w celu obniżenia kosztów inwestycji. Kabel doprowadzono do 134 działek. Nie doprowadzono do jednej działki, która po wykonaniu ścieżki rowerowo pieszej będzie zlikwidowana.
Remonty i inwestycje w 2020r
W tym roku planujemy remont dachu na magazynie (przecieka). Materiały zostały zakupione. Szukamy działkowców, którzy mogą to wykonać (jeden dzień pracy) lub pomoc w wykonaniu.
Wykonanie miejsca składowania odpadów (projekt do wglądu w domu działkowca). Szukamy Wykonawców.
Remont i modernizacja monitoringu. W planie mamy wykonanie projektu
i poszukanie dobrego Wykonawcy.
Elektryfikacja
Działkowcy, którzy mają podłączoną energię elektryczną (94 działki) proszeni są o dostarczenie, zgodnie z § 1 ust. 2 pkt c umowy, graficznego planu przebiegu kabla od skrzynki energetycznej licznikowej do altany (lub słupka)
z uwzględnieniem alejki i sąsiednich działek w celu zamieszczenia planu
w teczce działki. Wzór planu jest zamieszczony na tablicach ogłoszeniowych. Informujemy także, że 30 maja 2020r. w godz. 10.00 – 13.00 Pani Sekretarz będzie mieć dyżur w domu działkowca w celu podpisania umów na energię elektryczną z działkowcami, którzy dotychczas nie podpisali umowy. Działkowcy, którzy nie podpiszą umowy do 4 lipca (4 lipca będzie komisyjny odczyt liczników energii) będą mieli odłączoną energię elektryczną. Ponowne włączenie energii elektrycznej do działki będzie obciążone kosztami podłączenia zgodnie z § 8 ust. 1.
Wywóz odpadów
Prosimy o ścisłe segregowanie odpadów, aby nie spowodować zwiększenia opłat w przypadku stwierdzenia przez firmę wywożącą odpady braku segregacji. Dwukrotnie zaistniała sytuacja, że pracownicy wywożący ujawnili brak segregacji (gabaryty w kontenerze), zrobili zdjęcia i odjechali. Zarząd posegregował śmieci i dopiero zostały odebrane.
W ostatnim okresie czasu zauważamy, że coraz więcej działkowców nie segreguje odpadów. Zarząd nie ma obowiązku sprzątania po bałaganiarzach. Na 135 działek, 5-6 działkowców swoim działaniem może spowodować, że opłaty za wywóz odpadów wzrosną nawet dwukrotnie. Od 2016 roku płacimy za wywóz odpadów kwotowo od każdej działki 50 złotych rocznie. Przy braku segregacji będziemy zmuszeni wynajmować nie jeden, a dwa kontenery na odpady zmieszane, a śmieci nie segregowane są prawie dwukrotnie droższe. Oplata będzie wynosiła 100 – 150 złotych od działki. Czy chcemy takich podwyżek opłat?
Zarząd nie jest w stanie pilnować każdego działkowca, prosimy wszystkich
o zwracanie uwagi bałaganiarzom. Zwiększenie opłat będzie krzywdzące dla ponad 100 działkowców jednak działania kilku mogą to spowodować.
Jeżeli ktoś dopuścił do nagromadzenia śmieci na działce (lub kupił taką działkę) to zobowiązany jest wynająć kontener na gabaryty i usunąć śmieci z działki, a nie podrzucać do wspólnego śmietnika.
Ponadto przypominamy, że makulaturę (także kartony) zabieramy z działek do swoich przydomowych kontenerów na makulaturę. Ustalaliśmy to na Walnym Zebraniu w 2016 roku dlatego nie ma pojemnika na makulaturę.
W ubiegłym tygodniu kilku działkowców zakupiło kosiarki i inny sprzęt,
a kartony (opakowania) niektórzy nawet nie zgniatając, wrzucili do śmietnika lub położyli obok – kto to ma sprzątać?
Jak segregować jest pokazane na stronie internetowej Ekosystemu, proszę
o zapoznanie się z tym. Ponadto posiadamy w domu działkowca broszurki opisujące segregowanie śmieci, które można pobrać.
Jeżeli ktoś ma gabaryty, a nie chce wynajmować kontenera to może je wynieść do pojemnika na gabaryty, które miasto podstawia za darmo – najbliższy pojemnik jest podstawiany na skrzyżowaniu ulicy Pułtuskiej
i Sudeckiej. Harmonogram podstawiania na stronie internetowej.
Walne Zebranie 2020r
Walne Zebranie 2020r odbędzie się po tzw. „odmrożeniu” i zgody na organizację zebrań. Próbowaliśmy (zarząd) przeprowadzić zebranie tzw. internetowe. Nie otrzymaliśmy jednak zgody okręgu ponieważ nasze przepisy nie przewidują takich rozwiązań. Okazało się, że jesteśmy jednym z najlepiej zorganizowanych informatycznie ogrodów (na 135 działek, z 95 działkami prowadzimy korespondencję internetową). Obniża to znacznie koszty i czas.
Kontakt telefoniczny z zarządem codziennie w godzinach 8.00 – 16.00.
Telefon 793620871
lub mailowy: mail prezes@rodoaza.pl
W każdą trzecią sobotę miesiąca o godzinie 11.00 odbywa się zebranie zarządu.
Godzinę przed zebraniem 10.00 – 11.00 członkowie zarządu pełnią dyżur w domu działkowca w celu załatwiania wszelkich spraw działkowców.
Zapraszamy także na stronę FB RODOazawrocław, są tam ciekawe informacje.